Vítejte na oficiálních stránkách Klubu sběratelů kuriozit
English version
Deutshe version
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Modely a figurky » Zajímavé modely automobilů » Zapomenuté automobilky, nezapomenutelné AUTOMOBILY

Zapomenuté automobilky, nezapomenutelné AUTOMOBILY

Zajímavé modely automobilů - Zapomenuté automobilky, nezapomenutelné AUTOMOBILY Tímto článkem začínáme novou sérii o zaniklých automobilkách a jejich nezapomenutelných výrobcích, které najdete i v modelech autíček.

Wanderer už měl dávno jméno jako výrobce motocyklů, když v roce 1913 začal se sériovou výrobou čtyřkolových vozidel. Poté, co odmítl spolupráci s tehdy ještě mladým technikem Ettorem Bugattim, jenž navrhl malý čtyřválcový vůz, který později stavěl Peugeot pod značkou Bébé, Wanderer začal s výrobou dvoumístného vozu, jehož sedadla byla umístěna za sebou a který dostal jméno Püppchen. V roce 1914 představil Wanderer verzi uvedeného vozu s třemi sedadly. U třímístné verze byly 2 sedačky za sebou vedle řidiče.

Wanderer vyráběl původní model v přepracované verzi až do roku 1925. O rok dříve však uvedl nový čtyřválcový model. První šestiválec uvedl na trh v roce 1928 - Typ W11 vyráběný do1932, s velmi jednoduchým vzhledem. V roce 1933 představil Wanderer typ W21/22 konstrukce Ferdinand Porsche se zadními výkyvnými poloosami a šestiválcovými motory OHV.

V roce 1932 se spojily firmy Wanderer, DKV, Horch s Audi v akciovou společnost Auto-Union. Automobily Wanderer z roku 1933/1934 dostaly nejen modernější karoserie, ale měly také výkyvné polonápravy. Wanderer vyráběl i šestiválcovou sérii, kterou navrhl Ferdinand Porsche.

V roce 1936 byl ohlášen model W25K, dvoumístný sportovní vůz s kompresorovým motorem o zdvihovém objemu 1963 cm3. Konstruktérem Wandereru W25k už nebyl Ferdinand Porsche. Vyráběl se od roku 1936, poslední vozy tohoto typu byly vyrobeny v roce 1938.

Bohužel životnost W25K nebyla nijak dlouhá. Poslední typy byly W24 čtyřválec a W23 šestiválec (od 1937) oba s ventilovým rozvodem SV a tuhou zadní nápravou systém Schwebeachse. Přední náprava byla s nezávislým zavěšením kol. Poslední Wanderer byl vyroben v roce 1941 (W23). Po válce již výroba automobilů nebyla obnovena.

Jiří Neruda


[ 21. 08. 2020 | Komentářů: 0 | Doporučit | Vytisknout | 3729 přečtení ]
Časopis Sběratel

Aktuální číslo
SBĚRATEL 3/24

časopis Sběratel

( Více informací o číslu )

Nejbližší akce KSK
Členský adresář
XX.
ČLENSKÝ ADRESÁŘ

XIX. členský adresář

( Více o adresáři )
Série kalendáříků

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

Katalog PE
Nové knihy

Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2024. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.