Tímto článkem začínáme novou sérii o zaniklých automobilkách a jejich nezapomenutelných
výrobcích, které najdete i v modelech autíček.
Wanderer už měl dávno jméno jako výrobce motocyklů, když v roce 1913 začal se
sériovou výrobou čtyřkolových vozidel. Poté, co odmítl spolupráci s tehdy ještě mladým
technikem Ettorem Bugattim, jenž navrhl malý čtyřválcový vůz, který později
stavěl Peugeot pod značkou Bébé, Wanderer začal s výrobou dvoumístného vozu,
jehož sedadla byla umístěna za sebou a který dostal jméno Püppchen. V roce 1914
představil Wanderer verzi uvedeného vozu s třemi sedadly. U třímístné verze byly
2 sedačky za sebou vedle řidiče.
Wanderer vyráběl původní model v přepracované verzi až do roku 1925. O rok dříve však uvedl nový čtyřválcový model. První šestiválec uvedl na trh v roce 1928 - Typ W11 vyráběný do1932, s velmi jednoduchým vzhledem. V roce 1933 představil Wanderer typ W21/22 konstrukce Ferdinand Porsche se zadními výkyvnými poloosami a šestiválcovými motory OHV.
V roce 1932 se spojily firmy Wanderer, DKV, Horch s Audi v akciovou společnost Auto-Union. Automobily Wanderer z roku 1933/1934 dostaly nejen modernější karoserie, ale měly také výkyvné polonápravy. Wanderer vyráběl i šestiválcovou sérii, kterou navrhl Ferdinand Porsche.
V roce 1936 byl ohlášen model W25K, dvoumístný sportovní vůz s kompresorovým motorem o zdvihovém objemu 1963 cm3. Konstruktérem Wandereru W25k už nebyl Ferdinand Porsche. Vyráběl se od roku 1936, poslední vozy tohoto typu byly vyrobeny v roce 1938.
Bohužel životnost W25K nebyla nijak dlouhá. Poslední typy byly W24 čtyřválec a W23 šestiválec (od 1937) oba s ventilovým rozvodem SV a tuhou zadní nápravou systém Schwebeachse. Přední náprava byla s nezávislým zavěšením kol. Poslední Wanderer byl vyroben v roce 1941 (W23). Po válce již výroba automobilů nebyla obnovena.