Papírový ubrousek samozřejmě slouží k účelům hygienickým, čím je myšleno otírání
úst, případně zabalení svačiny. Ale to nevylučuje jeho druhou stránku, a to nejen
estetickou, ale dokonce i poučnou, až kreativní. Takových ubrousků se objevuje poslední
dobu víc.
Ale není to žádná novinka, protože v USA napsal Dan Roam publikaci pod názvem " Nápady na ubrousku", kde uvádí, " správně načrtnutý, jakkoliv jednoduchý obrázek třeba na obyčejném ubrousku je mnohem mocnější než Excel nebo Power Point". Mimochodem – kniha se na americkém Amazonu stala nejprodávanější knihou roku 2008 a byla přeložena do 27 jazyků, i do češtiny. Autor pochopitelně myslel obyčejný jednobarevný ubrousek bez potisku, který leží někde na stole, nejspíš v restauraci, a člověka něco napadne a potřebuje to rychle zaznamenat nebo spíše namalovat. Protože pouhé sdělení by asi dnes spíše autor nápadu zaznamenal do mobilního telefonu, který je určitě spíše po ruce než ubrousek a propisovačka. Spisovatel ale určitě neznal ubrousky, které jsou přímo k napsání nápadů určené, předtištěné. Ubrousky na „dotvoření“ můžeme rozdělit do několika skupin.
První skupinou jsou ty, na něž může autor napsat jakýkoliv nápad, myšlenku, nebo kresbu.
Světová síť hotelů NH, ve kterých se můžeme ubytovat v celé Evropě i Americe, nalinkovala prostý ubrousek ve dvou formátech. Větší, podlouhlý pro delší myšlenky, nebo větší " psavce", a malý čtvercový jen na poznámky a rychlé myšlenky. Sdělení je prosté " Inspiration can hit you any time" - "Inspirace vás může zasáhnou v kteroukoliv dobu".
Cateringová firma Zátiší zajišťuje školní i firemní stravování, slavnostní večeře pro velké skupiny účastníků na konferencích, sportovních akcích, autosalónech, pořádá party i privátní akce.
Firma pořádá cateringy i pro zahraniční partnery, a tak si můžete libovolně čmárat po ubrousku v češtině i angličtině. Let´s doodle znamená spíše malovat si obrázky, ornamenty, prostě čmárat, co člověka napadne, když se třeba nudí.
Společnost Coffee Bean and Tea Leaf byla založena v roce 1963 v Kalifornii a otevřela první obchod v Los Angeles, který funguje dodnes. V současnosti má 1200 prodejen po celém světě. Kromě mnoha druhů kávy se zabývá i výrobou a prodejem bylinného rostlinného čaje z listů kávovníku, který má podobnou chuť jako zelený čaj, ale má méně kofeinu než černý čaj nebo káva a má jedinečné antioxidační a protizánětlivé účinky, pod značkou TEA LEAF = čajový lístek.