Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy |
Modely opatřené šoupátkovými motory nastoupily také při mnoha závodech. Po 38 HP, který byl vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 6,3 litru a dvojitým zapalováním, následovaly modely o objemu 2,3 litru a 4,25 litru. V roce 1914 se opět nabízel 38 HP se zvětšeným zdvihovým objemem válců.
Po první světové válce, v roce 1919, uvedla firma na trh dva nové modely, Čtyřválec 20 CV a šestiválec 30 CV. S modelem 30 CV a jeho nástupními modely byla Minerva opravdu úspěšná v USA v kategorii luxusních vozů.
Ne každá Minerva v USA měla tělo postavené americkým výrobcem karoserií. Některá auta byla zakoupena v Evropě a poté, co je použili jejich majitelé, byla s nimi odeslána zpět na palubu zaoceánského parníku. Příkladem je Limousine de Ville od Van den Plas.
Model Minerva 15 HP z roku 1923 měl čtyřválcový motor o objemu 2 litry a řadící páku uprostřed mezi sedadly. V roce 1925 byla výrobní paleta doplněna o nový model 16 HP. O tři roky později byl nahrazen modelem 32/34 Typ AK.
Rovněž v roce 1925 byl vyroben ještě menší šestiválec 12 CV. V roce 1927 nahradila Minerva až dosud dobře prodejný model 30 CV modelem 32 CV AK.
V roce 1930 představila firma řadový osmiválec AL. Následky hospodářské krize měly však vzrůstající měrou vliv na výrobu luxusních automobilů.
Poslední vyvinutý vůz Minerva z roku 1934 byl opět čtyřválcový o objemu 2 litry. Byl rokům hospodářské krize mnohem lépe připraven než stále ještě nabízené nehospodárné šesti a osmiválcové modely.
Po roce 1935 se prodalo jen málo Minerv, což lze přičíst na jedné straně chybnému výrobnímu programu, na straně druhé celní politice, která znevýhodňovala domácí automobilový průmysl ve prospěch amerického. Američané vybudovali Antverpy jako evropské předmostí.V roce 1938 koupila Minervu společnost Imperia Mathieu van Roggena. Potom se vyrobilo již jen tolik exemplářů, kolik dovolovalo množství stavebních dílů, které byly ještě na skladě. V roce 1939 zastavil belgický majitel automobilové továrny konstrukci několika nových modelů a vyráběl do poloviny padesátých let v licenci slavné anglické terénní vozy Land Rover. V roce 1953 ztroskotala dohoda, podle které měla Minerva převzít výrobu vozů Cemsa-Ceproni. Tento model navrhl inženýr Fessia. Po montáži několika exemplářů Rover a Armstrong- Siddeley zastavila Minerva svou činnost s konečnou platností.
Modely automobilů Minerva stejně jak modelů Wanderer z minulého čísla pocházejí z dílny Ing. Zikmunda.
Jiří Neruda
Aktuální číslo
SBĚRATEL 3/24
( Více informací o číslu )
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
( Více o knize )
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2024. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.