Vítejte na oficiálních stránkách Klubu sběratelů kuriozit
English version
Deutshe version
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Modely a figurky » Zajímavé modely automobilů » Třícípá hvězda září dál – 2. část

Třícípá hvězda září dál – 2. část

Zajímavé modely automobilů - Třícípá hvězda září dál – 2. část Po sloučení obou firem má koncern Mercedes-Benz našlápnuto k tomu, aby se stal jednou z nejprestižnějších evropských značek. A třeba říci, že firma tuto šanci nepromarnila a dodnes patří k nejvýznamnějším značkám evropské automobilové historie.

Ve druhé polovině dvacátých let se firma orientovala na široký záběr nabídky vyráběných vozů. Neopomněla uspokojit i zájemce z řad střední třídy a tak typy MB 200 Stutgart i MB 300 plnily tento účel. Kromě osobní verze dodávaly se oba vozy také jako taxi, dodávkový a užitkový vůz. Luxusní vozy pro nejbohatší klientelu zastupoval typ MB 460 „Nürburg“ a MB 680.

Tehdejší konstruktér firmy Ferdinard Porsche ale viděl dál. Stále oblíbenější Velké ceny Evropy a vítězství v nich zajišťovaly značkám širokou popularitu. Porsche byl navíc zaujat Rootsovým kompresorem, který mimořádně zvyšoval výkon motoru. Použil ho u sportovního vozu Mercedes 24/100/140 PS, který konstruoval už v roce 1924 ještě pro Daimlera. A hodlal dál v těchto svých projektech pokračovat. Roku 1927 představuje závodní vůz MB 680 S, na kterém se tovární jezdec Rudolf Caracciola poprvé objeví na okruhu Nürburgring. Kompresor mimořádně zesiloval výkon motoru a tři postranní výfuky vzbuzovaly údiv a udělaly z tohoto vozu tehdejší ikonu. Lepší vizitku si firma nemohla přát. Následoval typ MB 720 SSK (Super Sport Kurz), který se stal předstupněm k legendě. Tou se stal slavný model MB SSKL z roku 1931. Vozy s kompresorem získaly obrovskou popularitu, a proto se začala vyrábět i verze sportovní.

Mezinárodní prominentní osobnosti chtěly vlastnit Mercedes s kompresorem a tak se z toho stala skoro vášeň. Vysoká aristokracie, politici a průmyslníci, zpěváci, herci a herečky se chtěli pyšnit právě takovým vozem. Mít takové auto pro reprezentaci byla nezbytnost.

Vozy pro bohatou klientelu se vyráběly i jako velké limuzíny. V roce 1930 představila firma luxusní limuzínu MB Grösser 770. Tento typ s osmiválcovým motorem zahajuje obrovskou řadu velkých Mercedesů 770, vyráběných v letech 1930 – 1940. Nejznámějším z nich se stal Hitlerův přehlídkový MB 770 Grösser Cabriolet D. Hitlerova láska k automobilům byla známá a tak ještě před jeho nástupem k moci, kdy jeho popularita v Německu začala stoupat, vedení koncernu Mercedes Benz toho chytře využilo. Sponzorovalo jeho vzestup nejen finančně, ale i svými vozy. Byl to geniální reklamní tah po všech stránkách.

Když se konečně v roce 1933 Hitler stává říšským kancléřem, jeho prioritou je hospodářsky stabilizovat zbídačelé Německo. Automobilový průmysl v jeho představách (kromě těžkého průmyslu a dopravní infrastruktury) má hrát velkou roli. Zavádí daňové úlevy při nákupu automobilů.

Sběratel 1/17

Celý článek naleznete v časopise

Sběratel 1/17

Jiří Brož, Jiří Neruda, Rudolf Kocourek


[ 26. 02. 2017 | Komentářů: 0 | Doporučit | Vytisknout | 3901 přečtení ]
Časopis Sběratel

Aktuální číslo
SBĚRATEL 3/24

časopis Sběratel

( Více informací o číslu )

Nejbližší akce KSK
Členský adresář
XX.
ČLENSKÝ ADRESÁŘ

XIX. členský adresář

( Více o adresáři )
Série kalendáříků

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025

Katalog PE
Nové knihy

Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy

Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2024. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.